Semangat Hari Ini...

relax ur mind

Friday, March 6, 2009

Sultan Selangor Murka

petikan daripada http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2009&dt=0307&pub=Utusan_Malaysia&sec=Muka_Hadapan&pg=mh_01.htm


* Sultan Sharafuddin Idris Shah menyifatkan orang Melayu yang terus mempersoalkan kedudukan raja-raja dan bangsanya sendiri sebagai biadap.

* Golongan ini juga disifatkan baginda sebagai tidak berbudi bahasa dan tidak ada perasaan malu kerana mempertikaikan perkara berkaitan kedudukan raja-raja dan hak orang Melayu secara terbuka.

* Kemajuan dan pembangunan yang dicapai boleh hancur jika orang Melayu terus bercakaran, disebabkan terlalu ghairah merebut kuasa.

* Tidak ada gunanya bangsa Melayu kekal di dunia tetapi tidak bertamadun, tidak dihormati dan boleh dipermainkan serta diperalatkan.

* Orang Melayu perlu bersatu apabila timbul isu-isu yang melibatkan kepentingan mereka dan Islam.


So.. Komen dari aku..


aku turut terasa sedih dengan situasi politik malaysia skang ni. Entahlah.. sampai bile kemuelut yang melanda ini akan selesai terutamanya di perak. aku pun turut terfikir agenda siapakan ini yang agak seronok melihat segala kemelut yang melanda. bagiku ini sebuah agenda bukan secara kebetulan.. hum.. korang nak cakap aper lak?? luahkan hati muda korang tu.. kita berhak kerana pentadbiran hari ini mencerminkan pemerintahan akan datang.. saper yang akan datang itu kalau bukan kiter...

4 comments:

JIMMY HEBAT said...

for me this matter happen coz the weakness of pak lah admin.
so from thos we can conclude fucklah fail to manage mesia..
tha from my point of view.
LONG LIVE TUN MAHATHIR!!!

Anonymous said...

http://jebatmustdie.wordpress.com/
try read this blog..
quite interesting also...

miss comel said...

hum... aku takmau lah komen maner-maner pm coz kiter belajar sejarahnye.. kan jimmy..n way tun m mmg the best.. the rest still have their contribution to m'sia ang semua ader kelemahan dan kelebihan tersendiri

DeaN said...

murka tuh hak kita semua sebagai manusia..

sebagai manusia yang bijak pandai dari segi kepala hotak hendaklah mencari jalan terbaik untuk menghindarkan seseorang marah pada kita..

tanggungjawab nih lebih berat kalo kita di takdirkan jadi pemimpin..

dalam kes nih mmg patut sultan selangor murka..
sebagai ketua agama,dan ketua negeri mmg jadi tanggungjawab sultan.sekurang2nya baginda tidak di tanya lagi kelak kerana beliau sudah menjalankan tugas..

kita, bila nak jalankan tugas?sekecil2 perkara bila menjalankan tugas kita adalah melalui hati,besar bila kita menjalankan tugas dengan perbuatan..

tepok dada, pikir sendirik..
da tau salah jgn lah kita nk menyesatkan diri kita bersama dorg..