Semangat Hari Ini...

relax ur mind

Wednesday, September 17, 2008

Pak Lah Letak Jawatan???????

Salam. Hari ini Malaysia digemaparkan dengan perletakkan jawatan Pak Lah sebagai Menteri kewangan dan penukarannya kepada Menteri Pertahanan.Berita ini mungkin menjadi satu berita gembira kepada pihak-pihak tertentu. Mungkin ada yang berpandangan bahawa kepimpinan negara mula takut dan sebagainya. dan mungkin juga ada yang berpendapat, cita-cita pihak tertentu semakin menuju ke puncak..

Namun bagi saya, ia sekadar proses permulaan dan sedikit perubahan yang mungkin dijadikan sebagai perintis kepada peralihan tampuk kepimpinan yang akan dilaksanakan menjelang Tahun 2010. Saya melihat perubahan ini sebagai satu usaha yang baik disamping kita mahu meredakan keadaan politik yang sedang mengalami kegawatan dari segi perpaduan dalam parti itu sendiri.

Sama-samalah kita berdoa agar negara kita dijauhi daripada sebarang kekacauan yang akan meruntuhkan kepimpinan negara ini. Sesungguhnya, ianya akan di atasi sekiranya, pihak tertentu dengan ikhlas hati sanggup sama-sama membantu dalam sumbangan idea dan sebagainya untuk menaikkan serta membangunkan negara. dan tidak lah mengejar tampuk kepimpinan semata-mata.

No comments: