Semangat Hari Ini...

relax ur mind

Monday, September 15, 2008

Melayu, Kemana Arah Tuju..???

Sedih dan terlalu sedih melihat perkembangan politik semasa. Tercalar jiwa muda ini disebabkan oleh tindakan golongan tertentu yang cuba menjatuhkan bagsa sendiri demi kepentingan peribadi. Ini lah namanya Melayu. Bangsa lain terkenal kerana pelajaran tinggi mereka dan mereka memiliki PHD kedoktoran dalam pelbagai bidang. begitu juga Melayu, mempunyai PHD maha agong yang tak dapat diatasi oleh kaum lain. Malangnyer PHD itu disalah gunakan untuk merosak bangsa dan negara sendiri. Kita sering mahu menjadi seperti orang lain. Tetapi kita selalu tersalah memilih perkara yang buruk untuk diikut.

Kita sentiasa mengamalkan persaingan tetapi persaingan kita secara tidak sihat. Sebenarnya bangsa Melayu merupakan bangsa paling kuat. Tetapi dek kerana terlalu taksub dan tamakkan harta serta mengejar sesuatu untuk kepentingan diri, kita sanggup mencalarkan maruah bangsa sendiri. entahlah, Apa yang Melayu ini mahukan. Tak faham benar.

Masing-masing mempunyai kelebihan tersendiri. Tetapi masing masing tidak mahu berganding tenaga untuk bersatu memajukan bangsa. Kuasa bukan segalanya. Kuasa sebenar yang akan memakan diri kita sendiri. Kemana Kita cube membawa MELAYU kita? adakah untuk ke puncak kejayaan atau kita akan dijadikan tangga untuk kejayaan orang lain?? sama-samalah kita fikirkan...

No comments: