Semangat Hari Ini...

relax ur mind

Friday, July 10, 2009

Ghost... Reality or Fantasy ?????

Salam.. minggu ni agak menyeronokkan sebab kelas masih lagi tidah bz. Semalam aku dan geng 4 berantai (kalau full geng kena panggil 6 jahanam, tapi sebab 4 jer yang gi tu guna namer ni) hum kitorang gi jalan2. Mula-mula cadangnyer nak ke SP ajer tapi dah melalut sampai ke seberang Perai. kwuang..kwuang..kwuang.. perempuan kalau dah berjalan memang tak ingat aper dah..(tp solat tak tinggal ler..)balik kitorang makan kat Pantai Bersih, sajer kitorang nak happy makan tepi pantai.. sepoi2 bahasa anginnyer.. tapi dalam trip kitorang untuk pembukaan semester ni ada beberapa perkara yang korang kena tahu...

i) Kereta Lowered

nak dijadikan cerita kete sewa yang kitorang sewa dari abg razak tu lowered lah sangat. Bila kat bonggol jer kena hati2. Masa kat dalam Megamall Seberang Prai tu berkali2 kitorang turun. At last kitorang jalan kaki jer pergi keluar dari basement. Hill her yang drive kuar. Tapi kat luar lain plak cerita, bila nak kuar dari basement tu, permukaannya menurun bukit tapi hill kuar tegak jer aper lagi tersangkutlah kete kitorang tu. Nasib baik ader brader yang duk kat kedai2 makan depan basement tu tolong. Thanx ya Bro!!!

ii)Kete Kurang Angin

Aku terasa macam kete yang kitorang naik tu kurang angin.., So kitorang behenti lah kat stesen minyak n cari pam angin (bukan pandai pown sebab pam baru digital) so aku mintak tolong dari brader drebar lori yang park sebelah kitorang. Dia pun usahalah dah pam lamer tapi tak jugak bleh.. makin kurang jer aku tengok skali ruper2nyer pam tu bocor .. Cehh!! buang angin tol. Kitorang cari pam kat tempat lain plak. Risau gak aku malam buatnyer pecah tyer mampos kitorang. hum kat shell plak pam dier buat lawak bodoh, belum masuk dalam nak tapi nak kuar angin, aku yang pegang host tu pun terkejut gak. budak2 lain aper lagi menjerit dengar pam tu bunyi "pisssst" kuat plak tu. hahahahaha.. then kitorang mintak tolg pekerja shell tu buatkan. oklah..

iii) Couple Eskot jalan ke Pantai Bersih

Macam biaser lah kitorang suker jalan sambil redah dan tanyer orang arah kat tengah2 jalan. So mase behenti kat trafik light, kitorang tanyer kat couple naik motor. rupernyer die pun nak gi makan kat Pantai Bersih jugak so dier suh kitorang ikut dier. Korang bayangkan lah kete nak ikut motor tapi nasib baiklah motor tu jalan slow. dan kitorang pown sampai lah kat tempat yang dituju. for
da couple, moga korang berbahagia hendaknya.

iv)Kemuncak cerita...Ghost (juon), reality or fantasy)

Ha mesti korang pelikkan aper kena plak antu juon dengan cerita trip kitorang ni.. hahaha,,, ok mase tu jam dah kul 11 bila kitorang lalu pass tempat USM wat kajian sejarah diorang tu. Berhampiran dengan tempat tu ada satu tapak perkuburan lama siam. tempat tu memang agak keras. masa tu ujan renyai2 n hill drive tak lah laju sangat. sampai jer kat tempat tu aku terasa hill macm gelabah dan tak tentu hala, aku yang duk seat belakang ni melihat kedepan aku ingat ader lembu ker aper ker, dan memang ader lopak air kat situ sambil aku bertanyer "aper tu??". tapi disebalik lopak air tu ader lagi menda "yang tak boleh disebut namanya" (macam voldermort dalam harry potter plak. aku yang semangnyer dah terbiasaHill terus jerit "tutup tingkap" dan serta merta kitorang tutup tingkap dan disaat tu jugak aku terasa tersentap kat urat belikat dan leher aku. aku pun baca surah amalan aku. sampai umah aku tak masuk dulu walaupun aku yang buka kunci. member suh masuk buka lampu pun aku tak masuk sebab aku nak pastikan benda tu tak masuk. dan aku taknak menakutkan diorang. biar aku sorang jer tahu dan aku tahu aper yang aku perlu buat. aku masuk last sekali... cumer aku dan hill yang tahu tapi yang pasti aku tak tahu aper yang hill tahu cumer ader perubahan pada dier, bila dier pandang aku dan aku ader sembur skit doa kat dier.huhuhuhuu... hum aku g hantar kete ngan dier dan bila balik aku terus masuk mandi. aku solat dan buat pendinding dan macam2 lah seperti yang aku buat sebelum ni. bila lastnye, aku bsuh muka dengan air pendinding yang aku buat, baru aku terasa ringan pada bahagian yang tersentap tu. aku tidur lewat sebab nak pasti kan aku betul2 letih supaya aku tak terjaga sewaktu tidur. kul 3 aku tidur dan terjaga 6 lebih. memang macam nilah bila aku ader kerisauan seperti itu. aku akan terjaga. aku tak tidur sendirian, aku bekalkan alquran dan benda tajam ditepi aku. sebelum tidur plak aku letak benda tajam di pintu masuk umah aku. alhamdulliah semuanya selamat sampai ke pagi dan memang aku terasa badan sangat letih bila aku bangun. moga allah sentiasa melindungi aku.



"NASIB BAIK MENDA YANG KU NAMPAK TAK MACAM JUON NI" KALAU TAK ADER YANG PENGSAN HUHUHUHU...

Sampai skang aku tertanya2 ilusi atau realiti. tapi naluri cakap bukan ilusi.. so jaga2 lah nak lalu situ lagi.

No comments: