Semangat Hari Ini...

relax ur mind

Sunday, May 17, 2009

Minggu yang sangat sibuk.. cuti-cuti malaysia

hye..hye..hye.. aper kabar sumer.. huuhuhuhuu walau pun aku sedang bercuti, tapi yang pastinya ku tetap sibuk. ke sana sini aku berjalan. huhuhuhuhuu...

here.. ader sedikit catatan perjalanan aku...

11 Mei 2009
aku On da way dari Pahang ke Lumut.

12 Mei ~ 13 Mei
Aku terlibat dengan pendaftaran Pelajar baru K-Force dan Road Show K-Force di KD Pelandok, Pangkalan TLDM LUMUT.

14 Mei 2009
Petang aku bertolak ke Sungai Petani nak amik baju dan pada malam tersebut aku menaiki bus jam 12 malam untuk pulang ke kl.

15 Mei 2009
Aku tibe di Puduraya jam 5.00 pagi dan seperti biasa aku lepak sorang-sorang kat pudu. hum mengikut perangcangan awal, aku akan pergi ke PWTC untuk menghadiri Karnival Kerjaya yanga kan berlansung selama 3 hari dengan sahabat baik aku, Nora. lebih kurang jam 6.00 aku naik train untuk ke KL Sentral untuk bersiap2 di sana. tapi sampai jer kat sana lebih kurang 6.20 pg, Nora sms aku dan cakap tak jadi pergi hari ini. Tunda esok. Aku lalu bergegas skali lagi ker Pekeliling menaiki train dengan harapan aku sempat menaiki bus 6.45 pagi ke Bentong. Huhuhuhu memang meletihkan. Jam 8 aku smapai ke bentong tapi malamnyer, van untuk ke rumah ku satu pun tiada. yelah maner ader orang pagi2 ni. aku terpaksa tunggu bus jam 9.15 pagi. Akhirnya aku sampai ke rumah jam 10.00 pagi. Lepas zohor aku tidor dan aku bangun kul 7.00 petang.giler letih sangt.

opss aku lupa nak ucap.. SELAMAT HARI BELIA...
16 Mei 2009

SELAMAT HARI GURU...

hari ni hari guru, aku masih ingat lagi. pagi ni aku bersiap untuk ke KL dengan Nora. waduh aku tak sempat breakfast kat umah. jam 11 kitorang sampai KL. lepas makan aku dan Nora ke PWTC. Lebih kurang jam 12 tgh hari waktu tu. Bayangkan.. orang berduyun-duyun nak masuk dewan tu. sampai ader yang bergaduh-gaduh. Aku pun tak faham salah pihak pengurusan ataupun orang awam. tapi pergaduhan yang terjadi aku rasa salah seorang orang awam itu. tapi aku rasa malu jugak lah hum sebab pencetus masalah tu adalah orang melayu yang sungguh tidak beradap. dia bergaduh dengan seorang petugas India. dan akhirnya petugas itu sound balik dia "you hormat lah orang, kita semua letih juga". dalam hati aku padan muka orang melayu tu, dah lah tak sabar, malah dia menggunakan bahasa kesat untuk memarahi pihak pengurusan yang telah menyebabkan kesesakan di pintu masuk. walhal itulah cabaran yang perlu kita hadapi. tapi orang melayu terlalu dimanjakan sangat sehingga memalukan diri sendiri. aku turut sedih dengan insiden yang berlaku.petang pukul 5.30 baru aku dan Nora keluar dari PWTC. Ramai betul limpahan manusia yang sedang mencari kerja sekarang ini. hum aku sampai umah sekitar jam 9.00 malam. pastu sambung balik kat umah tengok AF 7 akhir.

No comments: