Semangat Hari Ini...

relax ur mind

Monday, May 11, 2009

Kenangan silam

Hye.. actually mase aku wat entry ni aku dah ader kat lumut macm biaselah umah kakak aku. tapi aku nak cerita pasal semalam. Wah.. sungguh membosankan lah jugak walau pun semalam aku ader lah masak jeli tapi kurang menjadi. Itulah pasal. aku lebih suka yang ori konon nak try instant punyer.. memamg hampeh.. air tangan aku jugak sedap. resepi campak dan sesedap rasa tu..

bila tibe waktu petang, umah aku jadi sunyi.. entah maner semua orang pergi. Budak budak keliling umah pun tak ader aku namapk. yerlah kebanyakan best frenz aku dah masuk skolah asrama (hamid n Kiman).. kalau ader diorang best jugak aku melepak.

tengah aku boring-boring, aku capai kat paip mak aku dan aku siram pokok cili and bunga dia. walha selama ni tak kesio aku membuatnyer.. kuikuikui... habis siram jer aku pun lepak kat tembok tempat duduk umah aku. bila terpandang batu-batu jalan aku pun teringat permainan tradisional yang dah lama aku tinggalkan iaitu batu seremban. So apa lagi aku kutiplah 7 biji bati dan aku main batu serembantu sorang-sorang.

kuikuikuikuikui.. best jugak. nak dekat magrib tu, semua orang dah ader kat umah kecuali pak mail (bapak tiri aku da..) dier balik dengan membawa tangkapan dier. dia suke mancing. aku pun teringat jugak kisah aku yang suka mancing dan mandi sungai masa kecik sampai bapak aku tambat aku kat tangki air umah aku guna tali lembu... kuikukuikui.. malu betul.. aku memang aktif dan nakal. cakap sungai mana tak kau pergi. mancing dan mandi sungai punyer pasal aku sanggup ikut bapak aku masuk ladang.ok ni pic untuk tatapan korang. aku dah edit biar nampak oldies skit hehehehe.

No comments: