Semangat Hari Ini...

relax ur mind

Saturday, December 27, 2008

Cabaran Seorang Perantau

Salam semua. akhirnya cuti sem 2 ni habis jugak hari ni saya nak kongsi cerita. Saya dah beli tiket balik sp bertarikh 26/12/08 pukul 11.30malam. kononnya nak sampai subuh sebelum kak nurul. sebab kunci rumah saya pegang. tapi malang betul nasib hari tu, bas di nanti tak tiba2. bila tanya kaunter, dia cakap bas rosak and mayb sampai pukul 12.30mlam. ok sabar .. tunggu lagi.. 12.30am pun dah sampai.. tapi basnya ... bumbung pun tak nampak. sekali lagi saya g tanyer kaunter , dia cakap tunggu je kat platform 21... mayb dalam 1.30am.. wah dah lebih ni... badan pun dah letih..

kebetulan ader plak tourist korean naik bus yang sama. dan memang diorang dah bengang giler lah. Saya sebagai rakyat malaysia rasa malu jugak dengan perkhidmatan bus ni.. punyer la lama tunggu sampai tertido kat tangga pudu tu.. lastly, pukul 3 pg, diorang panggil ckap bus datang. memang sabar aje lah.

bus double deckle. first time naik. gayat jugak.. akhirnya pukul 8.30pg sampai sp. nasib baik terjaga. sampai jer terus amik prebet sapu n balik tido..

No comments: